הפתרון לנחירות! 8 תרופות סבתא לטיפול טבעי בנחירות


כמחצית מאוכלוסיית העולם הבוגרת נוחרת, הסיבה הכי נפוצה לנחירות היא חסימה של דרכי אוויר אשר מתבצעת כשנשכבים על הגג

אם הגעת למסקנה שאתה נוחר חשוב שתדע שאתה לא לבד, אחוז גדול מהאוכלוסייה כיום סובל מבעית בנחירות במהלך השינה. זוהי אחת הבעיות השכיחות והמציקות ביותר שקיימות כיום, בעיקר לבני הזוג או בנות הזוג שנשארים ערים כל הלילה בעקבות רעש בלתי פוסק של נחירות.

האם יש פתרון לנחירות?

ישנם סוגים שונים ונרחבים של טיפולים לבעיה זאת, אך תרופות סבתא הן השכיחות ביותר. אז לפני שאתם הולכים לרופא בשביל ניתוח מיוחד לפתיחת הסינוסים באף, הנה שמונה תרופות סבתא לטיפול טבעי בנחירות שיבטיחו לכם לילה שקט ונעים.

אז איך מטפלים בנחירות?

1. תרסיס אף טבעי

נחירות הן תוצר לוואי של נתיבי אוויר חסומים באף, לכן על מנת לטפל בבעיה צריך לטפל בגורם ולהגיע למצב שבו דרכי האוויר פתוחים. פתרון זה פועל לפתיחת הסינונים באף ומאפשר נשימה טובה יותר ומונע נחירות. בנוסף לכך, תרסיס זה בקלות מחליף את תרסיס האף שאנו קונים בחנות ואף טוב יותר מהסיבה הפשוטה שהוא מחומרים טבעיים בלבד. בשביל התרסיס הבא תזדקקו למצרכים הבאים:

  • רבע כפית מלח
  • חצי כוס מים
  • בקבוקון נקי עם טפטפת

איך משתמשים? – מרתיחים מים, מחכים שהמים המורתחים יתקררו, מיד לאחר מכן מכניסים פנימה את חצי כפית המלח ומערבבים עד שהמלח נמס בפנים. שומרים את התרסיס בתוך הבקבוקון הקטן, ומטפטפים 2-3 טיפות לכל נחיר כמה רגעים לפני שהולכים לישון.

חשוב לזכור: על מנת לא לפגוע בריריות של האף, ישנו צורך להחליף במשך כל 5 ימים את התרסיס ולהכין אחד חדש.

2. שמן נענע

במקרה והסיבה העיקרית לנחירות בלילה היא גודש שמצטבר באף, הטיפול המתאים לכך הוא שמן נענע. בשמן הנענע ישנם תכונות אנטי דלקתיות המרגיעות את הריריות הנמצאות באף הגורמות לגודש אשר חוסם את דרכי הנשימה.

שווה קריאה =>  אפשר להגיד שלום לצלקת עם משחה נגד צלקות

לטיפול הבא תזדקקו למצרך אחד:
שמן נענע טהור,

מהלך השימוש הוא לטפטף 2-3 טיפות על האצבע ולמרוח על צידי הנחיר. ובמקרה שרמת הגודש באף היא חמורה מאוד, יש לטפטף 4-5 טיפות לתוך קערת מים חמים ולנשום את האדים החמים העולים מן הקערה.

3. תה ירוק

בין אם לכאבי ראש או לכאבי גרון תה ירוק מסוגל לפתור שלל בעיות וזאת אחת מהן, במקרה והאף שלכם סתום בשל הצטננות ואלרגיות תה ירוק יכול לפתור את הגודש באף ישר בהחלט יכול לגרום לנחירות להופיע.

תה ירוק המרכיב בתוכו ויטמנים ונוגדי חמצון, עוזר בצורה טובה להפליא. לפי הרפואה הסינית תה ירוק עוזר לא רק לפתיחת דרכי האוויר, אלא גם יעזור לכם לישון יותר טוב בלילה באופן כללי.

לטיפול זה לא תזדקקו להמון מצרכים בלבד לתה ירוק טבעי ומים.

מהלך השימוש בטיפול זה פועל בצורה הבאה: הרתיחו מים, הניחו את שקיק התה בתוך כוס מים חמים והניחו לו להיחלט במשך 7 דקות. לשתות התה בערב לפני שעוברים למצב שינה. כך תמנעו נחירות במהלך הלילה.

4. עלי מרווה

עלי המרווה בעלי תכונות אנטי בקטריאליות ומכילים בתוכם סגולות רפואיות אשר יכולות לעזור למערכת החיסוני, וזאת בזכות החומרים הפעילים אשר משמשים כנוגדי דלקות טבעיות.

עלי המרווה הם פתרון מצוין להמון בעיות שכיחות ואני ממליצה לקרוא עליהם יותר לעומק.על

על מנת לפתור נחירות באמצעות עלי מרווה תזדקקו למצריכים הבאים:

*חופן עלי מרווה טריים
* שתי כוסות מים רותחים
*כפית חומץ תפוחים(לא חובה אבל מומלץ)

השימוש בתרופה הזאת פועל בשיטה הבאה – מניחים את עלי המרווה במים רותחים במשך 5 עד 7 דקות. מיד לאחר מכן מסננים את המים ונותנים להם להתקרר. מוסיפים את חומץ התפוחים(לא חובה אבל מומלץ מאוד), מגרגרים את המים במשך 30 שניות כמה רגעים לפני שהולכים לישון.

שווה קריאה =>  הלבנת שיניים

5. שמן טימין

מי לא מכיר את העייפות הגוברת לאחר עבודה מרובה על המחשב, כמו כן בעבודת כפיים ממושכת השרירים כבר עייפים ולא רק בידיים וברגליים. כאשר אנו עייפים במיוחד, כך מתגבר גם חוזק הנחירות בעקבות שחרור מוגבר של השרירים בפנים. במקרים אלו שמן הטימין יכול לעזור.

אתם תזדקקו למצרכים הבאים:
*בין 4 ל6 טיפות שמן טימין
*בין 4 ל6 טיפות שמן צמחי. לדוגמא- שמן זית או שמן קנולה.

בשביל להשלים את הטיפול בתרופה יש לפעול בתהליך השימוש הנ”ל: מוהלים את שמן הטימין בשמן הצמחי(שמן זית\שמן קנולה) ומערבבים היטב. לאחר שערבבתם את שמן הטימין עם שמן צמחי מורחים את תערובת השמנים על כפות הרגליים רגע לפני שנרדמים. בזאת אתם מונעים מעצמכם נחירות וזוכים בשינה רגועה.

6.תה הג’ינג’ר

בין התרופות הטובות ביותר למניעת נחירות היא שימוש בג’ינג’ר. הג’ינג’ר ידוע כאנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי.
הג’ינג’ר מוריד נפיחות ומונע דלקות, עוזר לרקמות האף והגרון ומאפשר מעבר בדרכי הנשימה. על מנת להשתמש בתרופה זאת ולקבל מענה טיפולי לבעיית הנחירות התשמשו בחומרים הבאים: שלושה סנטימטר של שורש ג’ינג’ר טרי, חתוך וקלוף דק דק. בנוסף תזדקקו למים ושתי כפיות דבש.

איך להשתמש?

להניח את הג’ינג’ר בתוך סיר מלא במים. מרתיחים את הסיר, לאחר מכן מכבים את האש, מכסים את הסיר ומניחים לג’ינג’ר להיחלט במשך 5 דקות נוספות. מסננים את התה ומערבבים ביחד עם שתי כפיות דבש היטב. שותים את התה לפני השינה.

7. חיזוק שריר בית הבליעה

בהמון מצבים של נחירות במהלך הלילה הבעיה העיקרית היא לא גודש באף המונע כניסה וחסימה של אוויר דרך דרכי הנשימה. אלא הלשון אשר מצניחה את עצמה מטה אל תוך הגרון וחוסמת את דרכי האוויר לגוף. בכדי למנוע את רפיון הלשון וצניחתה לעבר בית הבליעה, מומלץ לעשות תרגילים לחיזוק שרירי בית הבליעה ולחזור עליהם בהמשכיות.

שווה קריאה =>  נשירת שיער אצל נשים תרופות סבתא

בשונה משאר התרופות פה אין מצרכים אשר תצטרכו לקנות. אך ורק תרגילים שניתן לעשות בבית במשך יום יומי.
תרגול –

*שומרים על פה סגור, כלומר מציבים את השיניים התחתונות מול השיניים העליונות ודחפו אחת את השנייה בניגודיות במשך 30 שניות. עשו פעולה זאת במשך 5 פעמים.
*פתחו את הפה והזיזו את הלסת פעם אחת לצד ימין ופעם אחת לצד שמאל. בכל צד החזיקו מעמד כ30 שניות.

8. שינה טובה (שינה על הצד)

שינה טובה ובתנוחה הנכונה מונעת או לפחות מפחיתה את הופעת הנחירות במהלך הלילה.

דרך אחת לישון בתנוחה הנכונה היא לתפור כדור טניס בגב הפיג’מה. בדרך זו מכריחים את הגוף לישון על הצד, וזה עוזר משמעותית להקלה על הנחירות.

דרך שנייה היא ירידה במשקל. המשקל הוא גורם מאוד מרכזי לנחירות מסיבה פשוטה שלחץ השומן בצוואר משפיע על דרכי הנשימה, ולכן ירידה במשקל עוזרת בהפחתה על לחץ השומן ומקלה על התנוחה בזמן השינה

.
ירידה במשקל מאוד חשובה לשיפור המצב והקלה במצב הנחירות כאשר הם מגיעים כתוצאה מהשמנה.

Recent Content